The state-run television network made the ludicrous accusation after their former employee went rogue, protesting Putin's invasion of Ukraine live on-air.
March 22, 2022

Predictable.

I guess her former employer had to distance themselves from her brave act before they all end up in some Gulag in Siberia.

Source: The Wrap

Russian government-run public television network Channel One has finally responded to a journalist’s on-air protest that went viral, accusing her of being a “British spy,” according to a translation of its reaction segment.
....
According to a Twitter thread by Max Seddon, chief of the Financial Times’ bureau in Moscow, the public broadcasting network accused Ovsyannikova of being a spy for the U.K., saying she “betrayed [her] country and all of us … coldly, duplicitously, for a bonus.”

The Channel One anchor went on, Seddon tweeted, including an allusion to Ovsyannikova being like Judas from the Gospels: “Treason is always someone’s personal choice … But you need to call things like they are. … If they had called the well-known deed in exchange for 30 pieces of silver an act of passion, world history would have gone very differently.”

Ovsyannikova had earlier said there was no pretext whatsoever for her demonstration.

Help Us Fight Back Against Social Media Censorship

Facebook has been limiting the visibility of our posts after a serious of bogus violations. We need your help now more than ever.

Discussion

We are currently migrating to Disqus

On May 14, 2022, we started migrating our comments from Insticator back to Disqus. During this transition period, some posts will have Insticator and some Disqus. For more information on the transition, as well as information regarding old C&L accounts, please see this post.


We welcome relevant, respectful comments. Any comments that are sexist or in any other way deemed hateful by our staff will be deleted and constitute grounds for a ban from posting on the site. Please refer to our Terms of Service for information on our posting policy.