Yes, you read that headline correctly. For the past 5+ years, the Bush administration has been pouring millions of dollars into an arabic language TV
June 24, 2008

Yes, you read that headline correctly. For the past 5+ years, the Bush administration has been pouring millions of dollars into an arabic language TV station that is inexplicably airing anti-American and anti-semitic content, despite repeated complaints from the State Department and Congress. Can these people get anything right? Sheesh. TPM's Andrew Tilghman has a great breakdown.

ProPublica, in a joint investigation with 60 Minutes, finds that the al-Hurra network -- "the Free One" in Arabic -- has completely failed in its initial mission to counter the influence of the Qatar-based al-Jazeera news network in Iraq and elsewhere in the Middle East.

For starters, there are problems with the staff, which often does not have any Arabic language skills or a background in broadcast journalism: read more...

Can you help us out?

For 17 years we have been exposing Washington lies and untangling media deceit, but now Facebook is drowning us in an ocean of right wing lies. Please give a one-time or recurring donation, or buy a year's subscription for an ad-free experience. Thank you.

Discussion

We are currently migrating to Disqus

On May 14, 2022, we started migrating our comments from Insticator back to Disqus. During this transition period, some posts will have Insticator and some Disqus. For more information on the transition, as well as information regarding old C&L accounts, please see this post.


We welcome relevant, respectful comments. Any comments that are sexist or in any other way deemed hateful by our staff will be deleted and constitute grounds for a ban from posting on the site. Please refer to our Terms of Service for information on our posting policy.