Read time: 2 minutes

Maddow Roasts 'Trump TV On Steroids' OANN For Russian Collusion

If it's Republican and Trump, it's got Russian fingerprints all over it.
Views:

This is must-watch TV. Rachel Maddow doesn't sugarcoat how Russian toady the entire Trump White House and all of right-wing media is these days. Transcript:

RACHEL MADDOW: If the Fox News channel is insufficiently pro-Trump for you, you may or may not know there is another boutique little news outlet that is designed specifically for Trump megafans called One America, One America News Network.

The Trump White House gave this boutique outfit a hard pass for access to the White House grounds and a permanent seat in the White House briefing room — remember when the White House used to hold press briefings? They had a seat.

President Trump started quoting this little news outlet and frequently telling people they should be praising their ratings, the highest possible praise from this president:

But I have to tell you, perhaps the single most perfectly formed story of the day — the single most sparkling story of the entire day is this scoop from reporter Kevin Poulson at The Daily Beast who said Trump’s favorite more Trumpier than Fox TV network that the president has been promoting and telling everyone they should watch and is better than Fox, turns out that network has a full-time on-air reporter who covers U.S. politics who is also, simultaneously, on the payroll of the Kremlin.

What?

At the same time he works for Trump’s favorite One America News team, he is being paid by the Russian government to produce government-funded, pro-Putin propaganda for a Russian government-funded propaganda outfit called Sputnik. Sputnik, of course, had a key role in the intervention in the 2016 election to help Trump, according to the Intelligence Community’s assessment of that attack. Sputnik is also formally registered with the U.S. Justice Department as an agent of a foreign power.


↓ Story continues below ↓

There is a lot of news today, but among the giblets the News Gods dropped off their plates for us to eat off the floor today is the actual news that this super right-wing news outlet the president endorsed as a preferable alternative to Fox News — because he thinks Fox is insufficiently pro-Trump and he like this other outlet better — they share staff with the Kremlin.

What?

It’s an easy thing to throw out, like an epitaph in the Trump era, ‘Hey, that looks like Russian propaganda.’ In this case, the most obsequiously pro-Trump right-wing news outlet in America literally is paid Russian propaganda. Their on-air politics reporter is paid by the Russian government to produce propaganda for that government.

That is just one of the things we learned today. You just swallow that and you move on. We expect that they won’t fire their Kremlin staffer and expect that the president will keep promoting them and expect that other right-wing news outlets start to wonder if they should have a Kremlin staffer doing U.S. politics reporting, too.

It makes it easier to get the message.

More C&L Coverage

Comments

We welcome relevant, respectful comments. Any comments that are sexist or in any other way deemed hateful by our staff will be deleted and constitute grounds for a ban from posting on the site. Please refer to our Terms of Service (revised 3/17/2016) for information on our posting policy.